הציוד ומערכת המים בהרצליה דיאליזה סנטר

ה.ד.ס הרצלייה דיאליזה סנטר הינו מכון חדיש שהושקעו בו מאמצים רבים ומשאבים לא מבוטלים במטרה להעניק למטופלים את הציוד החדיש ביותר. החל מהמכונות, דרך הכורסאות ועד למערכת התפלת המים. המחשבה העיקרית שמנחה אותנו היא שיפור בלתי פוסק של אורח החיים, הרגשתם ורווחתם של המטופלים הזקוקים לטיפול באופן כרוני וחיוני לאיכות חייהם.

 

להפחית את הסיבוכים

ביחידת הדיאליזה שלנו בה.ד.ס הרצלייה דילאיזה סנטר כל מכונות הדיאליזה הקיימות מאפשרות להפחית במידה ניכרת סיבוכים האופייניים לטיפול. ההסבר בהמשך.

 

מדובר במכונות מסוג 5008 של חברת פרזניוס, שלהן יש יתרונות רבים מבחינת הבטיחות ונוחיות הטיפול, אך יתרונן העיקרי הוא בכך שהן מאפשרות טיפול כליתי חליפי באיכות אחרת:
1. כל מכונה כוללת 2 פילטרים המסננים את מי הדיאליזה שמגיעים ממערכת המים המרכזית. סינון נוסף זה יוצר מים מטוהרים (Ultra-pure Water), מים שמכילים כמות זניחה של אנדוטוקסינים ( < EU/ml0.03 לעומת <EU/m 0.25 במי דיאליזה רגילה).
2. המכונה מאפשרת לבצע בנוסף לדיאליזה רגילה גם טיפול ב -On-line Hemodiafililtration: בטיפול זה מוחלפים כ-15-25 ליטר מים מגופו של המטופל במים מטוהרים שהמכונה מייצרת. פינוי המים מסייע בסחיפה (Convection) של מומסים שונים, כולל מולקולות גדולות שאינן מתפנות בדיפוזיה, כגון בטא-2-מיקרוגלובולין וציטוקינים שונים.

 

יתרונות הטיפול

איכות המים המשופרת מביאה לירידה בתהליך הדלקתי, ירידה בסיבוכים קרדיווסקולריים, ירידה בצריכת אריתרופויטין וירידה בתמותה. הטיפול המשולב במים מטוהרים והמודיאפילטרציה הוכח כבר במספר עבודות כמפחית תמותה של חולי דיאליזה בכ-35%. כעת מתבצעים מחקרים להעריך את התרומה של המים המטוהרים ושל ההמופילטרציה בנפרד.

אנו בה.ד.ס הרצלייה דיאליזה סנטר מאמינים כי כל מטופלי הדיאליזה ביחידה יהנו מהשימוש במים המטוהרים. את הטיפול בהמודיאפילטרציה אנחנו מייעדים בעיקר לחולים הנמצאים בסיכון לפתח עמילואידוזיס (חולים צעירים, הצפויים להיות תלויים בדיאליזה שנים רבות).

יש לציין שבנוסף ליתרונות לטווח ארוך, המטופלים שלנו שכבר נחשפו לדיאליזה עם המכונות החדישות מדווחים על הרגשה הרבה יותר טובה במהלך הטיפול ולאחריו.

 

 

מערכת המים

אחד האמצעים החשובים בניקוי דמו של המטופל מרעלים הוא מערכת המים (שנקראת גם (RO . בתחום זה החשיבות היא לא רק לציוד החדיש, להשקעה בתשתית – אלא יותר מכך על ההקפדה בהשגחה היומיומית. כדי שמערכת המים תמלא את תפקידה כראוי יש להקפיד ולשמור על מועדי הטיפול, על החלפת האביזרים בהתאם להוראות היצרן ולקיים בדיקות חודשיות ותקופתיות של דגימת המים.

אנחנו בה.ד.ס. הרצלייה דיאליזה סנטר מקפידים על כך הקפדה יתרה. כל מטופל מוזמן לבקש ולקבל לידיו נתונים ותוצאות של בדיקות המים . זאת ועוד – באשר המכונות  אצלנו  פועלות בשיטת ה-   Ultra Pure Water יש צורך שאיכות המים תהיה גבוהה במיוחד. במקרה זה; שרמת האנדיטוקסינים ( רעלנים ) תהיה נמוכה ביותר. רמה של  0/005 (EU/ml) < ,  כשהתקן המותר הוא 25(EU/ml )0  <)

 

מיגון היחידה

יחידת הדיאליזה של ה.ד.ס הרצלייה דיאליזה סנטר היא היחידה באיזור המרכז שהינה מוגנת מפני פגיעות ירי ולוחמה כימית (חל"כ).

בתיאום עם משרד הבריאות ומל"ח (משק לשעת חירום) הקמנו בקומת המרתף תשתית לעמדות דיאליזה מוגנות ירי. כמו כן התקנו מטהרי אוויר להגנה בעת מתקפה כימית, כך שהמטופלים אצלנו לא יזדקקו למסכות מגן, אם חלילה תהיה סכנה כזו.

גם חדר מערכת המים בה.ד.ס הרצלייה דיאליזה סנטר הינו מוגן לחלוטין, זאת כדי שיוכל להמשיך ולשרת את המטופלים גם בעת חירום.

בתיאום עם משרד הבריאות, בעת חירום יופנו מטופלי דיאליזה מיחידות במרכז אלינו להמשך הטיפול בהם.